WIADOMOŚCI

Pirelli zakończyło dochodzenie w sprawie awarii opony Raikkonena
Pirelli zakończyło dochodzenie w sprawie awarii opony Raikkonena
Firma Pirelli potwierdziła iż najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii ogumienia w bolidzie Kimiego Raikkonena, do jakiej doszło na ostatnich okrążeniach GP Wielkiej Brytanii, było zewnętrzne uszkodzenie opony.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Po dokładnej analizie przypadku rozwarstwienia się bieżnika lewej przedniej opony w bolidzie Fina pod koniec wyścigu na torze Silverstone Pirelli jest przekonane, że ani zmęczenie materiału, ani żaden problem konstrukcyjny nie był winowajcą całej sytuacji.

Wnioski z dochodzenia sugerują, że opona doznała dwóch uderzeń, prawdopodobnie na skutek najechania na krawężnik, które w następstwie doprowadziły do zniszczenia bieżnika i zmusiły kierowcę do dodatkowego postoju w boksach.

"Możliwe wstępne przyczyny uszkodzenia są spójne i sugerują, że doszło do kontaktu z zewnętrznym ciałem, które doprowadziły do odłączenia się bieżnika od osnowy w dwóch obszarach opony. W jednym z tych dwóch miejsc jako logiczny skutek pojawiło się również częściowe oderwanie bieżnika" pisało Pirelli w swoim oświadczeniu.

Firma Pirelli poinformowała również, że przeprowadziła szereg testów na oponach wykorzystywanych podczas wyścigu przez innych kierowców i w żadnym przypadku nie udało się jej uzyskać podobnej usterki jak w przypadku opony Kimiego Raikkonena.

"Podsumowując, Pirelli może potwierdzić, że nie pojawiły się żadne problemy związane z samą oponą."

Kilka dni temu włoski producent zakończył także dochodzenie w sprawie awarii ogumienia w drugim bolidzie Ferrari, prowadzonym przez Sebastiana Vettela. W przypadku Niemca Pirelli potwierdziło, że bezpośrednią przyczyną awarii lewej przedniej opony było wcześniejsze stopniowe uchodzenie z niej powietrza.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
TheTrain

26.07.2017 22:39

0

Pirelli nigdy nie jest winne. Owszem, ustawienia bolidów Ferrari zapewne były dość radykalne na ten tor, zwłaszcza, że FIA nakazała usztywnić im ich innowacyjną/kontrowersyjną podłogę. Im mniejszy docisk generowany przez chasis tym więcej docisku musi iść od skrzydeł, co bardziej obciąża opony, ale tłumaczenie Pirelli jest i tak bardzo karkołomne. Ferrari widząc co się stało z oponą u Kimiego i widząc " stopniowe uchodzenie powietrza " z opony Vettela nie ściągnęło Niemca na awaryjny pitstop, żeby zapobiec katastrofie, tylko liczyli na szczęście, że jakoś się dowiezie do mety ? W przypadku Kimiego też jest to przyciemnianie tła i wybielanie siebie. Żeby naciąć w ten sposób wierzch opony i to w dwóch miejscach, bez przebijania jej potrzebne byłyby płasko leżące ostre fragmenty w szybkim łuku. Jedyną szansą na to byłyby elementy z bolidów Torro Rosso i Haasa w sekcji Magotss Bekets, ale nic tam nie leżało. ( Przynajmniej nie widać tego było z żadnego ujęcia, czy onboardu przejeżdżających tam bolidów ) I o ile w pojedyncze nacięcie byłbym skłonny uwierzyć, to w dwóch miejscach coś takiego, bez przebicia opony ? Bardzo nieprawdopodobne.


avatar
skilder3000

27.07.2017 08:08

0

Zbyt agresywne nastawy w bolidzie Ferrari dały znać o sobie Zresztą teraz F1 to jakaś lipa, silniki i opony nie wybuchają, taki Sauber traci 1 max 2 okrążenia. Kiedys 8 bolid potrafił tracic do zwyciezcy 6-8 okrązen


avatar
sharent

27.07.2017 10:19

0

2. Miałeś parę lat temu HRT, fajnie z nimi było?


avatar
RB2017

27.07.2017 15:11

0

Mercedes podsmarował , żartuje xD


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
6DNI
15GODZ
32MIN
37SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu